Om föreningen

Inflyttning i huset skedde i december 2015. Brf Ugglesäv79 hade sin första stämma och konstituerande styrelsemöte den 27 januari 2016.

I huset, som är i tre våningar, finns nio lägenheter, sex 3:or och tre 4:or, med ytstorlekar från 68,6 till 92,3 kvadratmeter. De tre övre  lägenheterna, två 3:or och en 4:a, har vardagsrum med takhöjd ända upp till tre meter.

I den stora källaren finns ett rymligt förråd till varje lägenhet, upp till 12 kvadratmeter för de största lägenheterna. Här ligger även en föreningslokal med kök, separat bastu och dusch, samt pann-, el-, och städrum, dessutom ett stort cykelrum för förvaring av cyklar, barnvagnar, mm. Till varje lägenhet hör en parkeringsplats, belägen direkt framför huset, där finns även två gästparkeringar.

På framsidan, mot Göteborgsvägen samt mot Partille, avgränsas fastigheten av en hög häck, och de övriga tomtsidorna avgränsas av ett regelplank, på vilket är monterat en dämpad nattbelysning. På den stora gräsmattan på husets baksida, som är inramat av planket, finns två uteplatser varav en med grillmöjligheter, tillgänglig för alla medlemmar.

Föreningens styrelse består av fem ledamöter. Trappstädning och fönsterputsning i trapphuset är utlagda på externa entreprenörer, i övrigt så sköter medlemmarna själva skötseln av huset.

I årsavgiften, som från augusti 2017 är 622 kr/kvm, ingår en p-plats och en 3-playjänst från Telia. Denna består av TV-paket Lagom med 40 kanaler, Telia bredband 100/100 samt IP-telefoni.